søndag 23. desember 2012

Når en pepperkakebaker...

I år bestemte jeg meg tidlig for at vi skulle begynne med ordentlige juletradisjoner
slik som f.eks pepperkakebaking.
Sam var helt sikkert stor nok:-)
Jeg var godt forberedt med nye pepperkakeformer, pepperkakedeig, julemusikk, julegrøt, julebrus, og selvfølgelig godis til å pynte!
Her skulle vi kose i mange timer, og jeg så for meg lille Sam glitre av glede!
Den gleden varte i cirka 5 min...
Ikke ville han ha på seg forkle...
Ikke ville han sitte på stolen...
Han skulle ihvertfall ikke høre på julemusikk...
Men da deigen kom på bordet gikk han på med stort engasjement,
kjevlet ut deigklumpen sin, trykte ut et par-tre kaker med de nye formene,
og så var han ferdig, godt fornøyd med egen innsats...
Heldigvis hadde jeg alliert meg med Sams farmor,
og mens de satt i stua og leste bok
måtte jeg bake resten av pepperkakene helt alene
med julemusikk, nye pepperkakeformer, julebrus og godis...



 Og pynting?
Nei, det ble det heller ikke noe av...
I år ble det pepperkakene helt nakne:-)



2 kommentarer:

  1. Ja ja, nå fikk han jo prøve seg ihvertfall!:)
    ..og kansje det er en hit neste år?*hihi*

    Ønsker de gog dine en riktig god jul og et godt nytt år!

    Juleklem fra meg og Ferdinand-pusen

    SvarSlett
  2. God jul til deg og dine! :)
    Juleklem fra Carina

    SvarSlett