tirsdag 29. november 2011

Matpakke på 123!

Som lærer har jeg sett en del matpakker. Jeg må si jeg er mektig imponert over noen av dem. Det er ferskt brød, sunt selvfølgelig, med herlige påleggsvariasjoner på. De er selvfølgelig toppet med flotte utskårede grønnsaker og noen deilige eplebåter eller druebiter ved siden av. Det er altså så delikat for øyet!


Jeg bestemte meg tidlig for at mine barn også skulle ha slike matpakker. Det skulle ikke være noen tvil for hverken barnehageansatte eller lærere om at disse barna får meg seg gode mattradisjoner hjemmefra!
Andre barn skulle ville bytte til seg mine barns matpakker! Så gode skulle de være.


Etter at vi har stått opp, vasket og kledd på Sam, dusjet oss selv, og spist frokost fra samme bolle har vi ca 3-5 minutter på denne deilige matpakken...
Resultatet blir jo deretter.
1-2 skiver med skinkeost og en liten boks med kokte grønnsaker. Kokte grønnsaker går nemlig superfort! Det er bare å hive noen frosne oppi en kokende kjele, og vips så er de ferdige!




Sam liker maten sin. Og det gjør de andre barna i barnehagen også. De smaker gjerne på mors kokte grønnsaker. 
Hva har vel utseende å si? Nerri magan skal det jo! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar